niedziela, 15 czerwca 2014

Sałatka śledziowa biała z Lidla - Vitakrone


     Ochota na śledzika często przychodzi znienacka. Przygotowywanie sałatki śledziowej z matjasów dla jednej czy dwóch osób jest średnio opłacalne ze względu na włożony nakład pracy oraz to, że zwykle wychodzi jej za dużo i śledzi mamy dość na pół roku. Dlatego też gdy ostatnio zakupowałem się w Lidlu, postanowiłem wypróbować coś gotowego.

     Na mój stół trafiła sałatka śledziowa z burakiem cukrowym, cebulką i kilkoma innymi dodatkami warzywnymi zabielana śmietaną. "Vitakrone Herring Salad" zawiera w składzie ~35% śledzia, co jest dobrym wynikiem jak na gotowy produkt. Przedstawiając to obrazowo - w każdej zjadanej z widelca porcji sałatki był przynajmniej jeden kawałek śledzia. Opakowanie waży 400g i kosztuje 6,50.

     Pozytywne zaskoczenie - tak mógłbym określić wrażenia z jedzenia tej sałatki. Spodziewałem się mnóstwa zapychacza - ziemniaków / buraka - generalnie czegoś, co sprawi że sałatka będzie bezsmakowa, mdława i okrutnie syta. Jest zupełnie inaczej. Smak jest konkretny i zrównoważony. Delikatny śledź w śmietanie przeplatany jest chrupiącymi słodkawymi kawałkami buraka oraz innymi warzywnymi dodatkami. Wyraźnie czuć również lekką ostrość nadaną przez ocet (winny? owocowy?) - dodany jako przyprawę, bądź użyty do marynowania jednego ze składników. Mnie odpowiadał, ale jak to zwykle bywa - innych może zrazić. Zdjęć niestety więcej nie zaprezentuję, ponieważ gdy już otworzyłem sałatkę... zjadłem od razu w całości ;)

Ogólna ocena sałatki 7/10. Idealna porcja dla jednej dwóch osób, żeby zaspokoić ochotę na śledzika, a jednocześnie nie wpaść w obrzydliwy przesyt :)

2 komentarze:

  1. Dawno tu do Ciebie nie zaglądałem, ale widzę, że blog się kręci. Oby tak dalej. Aż mi narobiłeś ochoty na śledzika. Szkoda tylko, że zabrakło zdjęcia jak wygląda ta sałatka po otwarciu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasz portal z ofertami możesz odszukać w internecie również pod innymi hasłami takimi jak: Ogłoszenia Radom Radom Ogłoszenia Ogłoszenia Drobne Radom, ogłoszenia lokalne Radom, tablica ogłoszeń Radom, anonse Radom, darmowa reklama i promocja firm oraz usług, Radom ogłoszenia dla firm lokalnych, internetowy katalog firm Radom, Radom Lokalne, RadomLokalne.pl, olx Radom,
    Darmowe ogłoszenia Radom. Radom Lokalne

    OdpowiedzUsuń