poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Lody Koral - 4 maxi smaki!

     Korzystając z kilku ostatnich ciepłych dni, skusiłem się na świeżą dostawę lodów, która dotarła do pobliskiego Tesco. Długo nie mogąc się zdecydować postanowiłem wziąć coś uniwersalnego - 4 smaki w jednym. Można powiedzieć, że poszedłem na ilość - za półtora litra lodów zapłaciłem 11zł. Jak z jakością?

lody koral - 4 maxi smaki - od lewej banan, czekolada, pomarańcza, biała czekolada

4 smaki jak 4 różne strony świata

Banan - wydaje się być lekko chemiczny w smaku; nie stanowił dla mnie żadnej rewelacji, a w porównaniu z lodami Movenpick (banan + karmel) wypadł bardzo mizernie; z drugiej strony nieczęsto spotykamy lody bananowe, stąd - od biedy może być; 6/10

Czekolada - oczywiście gorzka. Nie jestem zwolennikiem czekoladowych lodów, ale to przyjemnie mnie zaskoczyły. W wielu smakach lodów czekoladowych bardziej wyczuwalne są nuty kakaowe, niż czekoladowe. Tutaj, zdecydowanie wyczuwalna była jednak czysta mleczno - gorzka czekolada. 7/10

Pomarańcza - całkiem przyzwoity smak, jak na niesorbetową wersję. Mocno śmietankowa, intensywnie pachnąca olejkami skórki pomarańczy. Jednakże nieco za słodka i niekwaskowa, przez co mdła. 6/10

Biała czekolada - mój faworyt. Zdecydowanie najlepsza część tych lodów. Bardzo podobna do Zielonej Budki (biała czekolada z kawałkami czekolady). Tutaj wprawdzie kawałków czekolady nie uświadczymy, ale sam smak jest zdecydowanie bardziej wyrazisty... 8/10

Kombinacje smaków - o ile sam banan czy sama pomarańcza nie robi jakiegoś wielkiego wrażenia, to wymieszane z ciemnoczekoladową częścią są wyśmienite. Za takie połączenia smakowe należy się zdecydowanie 8/10.


Inne walory:
  • Lody umiarkowanie gęste, nie są sztucznie napuszone w związku z czym średnia porcja potrafi nieźle nasycić. 
  • Cena - 11zł / 1,5l. 
Podsumowanie:
     Choć dla wytrawnego lodożercy nie stanowią rarytasu, to dla przeciętnego zjadacza lodów (czytaj mnie) są łakomym kąskiem. Zachęca gama smaków, które możemy dowolnie ze sobą łączyć w czasie jedzenia tworząc ulubione kombinacje. A dodatkowo ta cena - 7,30zł/litr. 

Stosunek jakość / cena i ostateczna nota punktowa - 8/10.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz